No. 363 / 75 Blue Monte

Jeder kann miträtseln - nur diese einfachen Regeln sind zu beachten ...
1. Zur besseren Übersicht ist der Thread mit "No. xx / NickName oder Titel" zu benennen
2. Es gibt immer nur ein aktives Rätsel
3. Der Gewinner posted das nächste Rätsel oder gibt an jemand anders weiter

Moderator: superbee

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Tom
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Beitragvon Tom » Samstag 10. Februar 2007, 09:59

Ja aber Hallo! Zuerst macht er sich wichtig und jetzt kann er gerade mal die Hälfte lösen! ;-)
Da ist ja noch immer alles offen! Los Leute haut rein! Kann noch jeder gewinnen!
Für alle die mich nicht kennen, ich hab das hier einmal gegründet, als ihr noch Golf gefahren seid! 8)

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Toaschtn
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Beitragvon Toaschtn » Sonntag 11. Februar 2007, 12:43

Hat keiner mehr Lust zum rätseln :roll: :?:
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lord of frisco
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Beitragvon lord of frisco » Sonntag 11. Februar 2007, 14:19

Besonderheiten:
The 1953 Skylark featured V8 power and a 12 volt electrical system, both a first for Buick, as well as full-cutout wheel openings, a styling cue that would make its way to the main 1954 Buick line. Also making its way into the 1954 Buick line was the cut-down door at the base of the side window line that bounced back up to trace around the rear window (or convertible top). This styling clue stayed with Buick for many years and can be found on any number of automobile brands to this day.

The 1953 Buick Skylark was a handmade car in many respects. The stampings for the hood, trunk lid and a portion of the convertible tub were the same as the 1953 Roadmaster convertible (and Super convertible, model 56R). The stampings for the front fenders, rear fenders, the outer doors, and a portion of the convertible tub were unique to the Skylark.

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lord of frisco
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Beitragvon lord of frisco » Sonntag 11. Februar 2007, 14:24

the Skylark had the most successful production run with 1,690 produced. This was considered quite an amazing sales feat, for the car had a list price in 1953 of slightly in excess of US$5,000. However, many languished in dealer showrooms and were sold at discount.

...über 50% teurer als ein Buick Roadmaster!!!!!

LG :wink:

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Beitragvon Toaschtn » Sonntag 11. Februar 2007, 16:21

:clap1: lord of frisco :clap1:


Fehlt nur noch die offizelle Modellbeteichnung :arrow: 76X

:sguckstdu: http://en.wikipedia.org/wiki/Buick_Skylark oder http://www.musclecarclub.com/musclecars ... tory.shtml

Also lass dir was einfallen :wink:

LG :)
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