Seite 1 von 1

2013 Jeep Grand Cherokee SRT8 HPE800 Twin turbo

Verfasst: Dienstag 3. Januar 2012, 10:41
von tobi
Bild

8)

Sealy, Texas – Hennessey Performance (HPE) is well known for taking fast cars, trucks and SUV’s and making them faster. The company will be offering their HPE800 Twin Turbo Jeep for 2013. Based on the new Jeep Grand Cherokee SRT8, the crew from HPE takes the factory 6.4 L Hemi and increases displacement to 7.0 L (426 cubic inches) while adding a twin turbo forced induction system. The resulting 805 bhp and 823 lb-ft of torque will be enough to propel the HPE800 from 0-60 mph in 3.1 seconds.

Additional modifications include an upgraded transmission system and torque converter upgrade, 15.1 inch Brembo brakes front and rear, a lowered sport suspension system, lighter alloy wheels, carbon fiber front splitter and a custom leather interior with Alcantara steering wheel.

“We’ve built dozens of 600-800 hp Jeep SRT8s over the past five years, so we have an existing client base who will want to upgrade the new Jeep Grand Cherokee SRT8 to an even higher level”, said company founder and president, John Hennessey. “This vehicle is designed for the performance minded driver who lives in Aspen or Moscow and wants to be the fastest in all weather conditions.”

HPE will limit production at just 24 examples with pricing starting at $235,000.

2013 HPE800 Twin Turbo Jeep – Specifications:

Power:
• 805 bhp @ 5,800 rpm
• 823 bhp @ 4,000 rpm

Performance:
• 0-60 mph: 3.1 seconds
• 1/4 mile: 10.9 @ 130 mph

Includes:
• 2012 Jeep Grand Cherokee SRT8
• HPE800 Twin Turbo Engine Upgrade
• Transmission Upgrade
• Torque Converter Upgrade
• HPE 20 inch Wheel Upgrade
• Custom Leather / Alcantara Interior Upgrade
• Brembo Brake System Upgrade
(6-piston calipers front and 4-piston calipers rear, 15.1 inch cross drilled rotors front and rear)
• Lowered Suspension System
• Carbon Fiber Front Lip Spoiler
• Serial Numbered Dash Plaque & Engine Compartment Plaque

Verfasst: Dienstag 3. Januar 2012, 10:46
von pit
was isn d a s fürn sch**ß :roll: :shock: :? plastik bis zum boden, niedriger gehts wohl nimmer :roll: ..... wenn man mit dem über ne wiese fährt, liegt er an den grashalmen auf :? ......... und inner stadt bei jeder bodenschwelle sitzt er auf :shock:

wie blöd sind denn die designer eigentlich geworden :roll: :gruebel: :Nix:

und um die 235.ooo dollars kriegt man die berge im hintergrund mit 8)

Verfasst: Dienstag 3. Januar 2012, 12:03
von Fast-Furious
für nen jeep natürlich sehr niedrig.. aber als stadtauto bestimmt kein problem.. für mich sieht der nicht so tief aus, würde mal sagen da sind noch mindestens 15cm

Verfasst: Dienstag 3. Januar 2012, 13:44
von deni
ich find den geil und würd mir den kaufen, wenn ich das geld hätte... hab auf den racedays einen srt8 mit kompressor gesehen... wie der abging... unglaublich 8)

Verfasst: Dienstag 3. Januar 2012, 14:34
von Kevman
Bis aufs Plastik und die LED´s der reine Wahnsinn. 8)

Verfasst: Dienstag 3. Januar 2012, 16:34
von Pedl
da schließ ich mich dem deni an

wenn mir die kohle wurscht wär...
sicher lustig um ein paar cayenne oder ähnliche zu ärgern

Verfasst: Dienstag 3. Januar 2012, 18:06
von grant
sicher super, um germanische SUV´s zu ärgern (wenns dafürsteht). Das Foto wirkt allerdings etwas getürkt....

Verfasst: Dienstag 3. Januar 2012, 18:55
von deni
photoshop :wink:

Verfasst: Dienstag 3. Januar 2012, 23:09
von tobi
grant hat geschrieben:sicher super, um germanische SUV´s zu ärgern (wenns dafürsteht). Das Foto wirkt allerdings etwas getürkt....


das foto is eine designstudie! ...